Obserwatorzy

środa, 29 sierpnia 2012

"Amerykańskie" śniadanie - robimy Pancakes

tak więc jakiś czas temu robiliśmy "Naleśniki " a to fotorelacja z nich :)
(oryginalny przepis znajdziecie tutaj :http://manufakturaciastek.blox.pl/2012/06/Amerykanskie-nalesniki-z-truskawkami.html ), my troszke zmieniliśmy przepis po swojemu ale niewiele :) i nieznacząco. 

Składniki na około 15 małych naleśników:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 3 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  1. W misce wymieszać wszystkie składniki.
  2. Rozgrzać patelnię , my smażyliśmy bez dodatkowego oleju. 
  3. Nakładać po wielkiej łyżce i smażyć z dwóch stron do złotego koloru na wolnym ogniu.
  4. Udekorować tym na co ma się ochotę w naszym przypadku to jogurt naturalny i jagody ze słoiczka
  5. Smacznego!:)
wyszły pyszne i myślę ,że to świetny pomysł na śniadanie dla dzieciaków :) Kuba zjadl nawet jagody których "twierdził" ,że nie lubi i nigdy nie chciał jeść ... a na problemy z brzuszkiem jagódki były idealne , ale naleśniki można podawać z czym się ma ochotę , a tradycyjnie oczywiście z syropem klonowym :)

 Najpierw Kubuś się "zbuntował" stwierdził ,że się nie ubiera i nie będzie nic robić tylko pobawi się w łóżku...
 ale... nie zdążyłam nawet wyciągnąć wszystkich produktów i już był gotowy :)
 wbijał nawet jajka...
 jedno się udało super ( odłożyłam nawet skorupkę do kurczaka na wielkanoc tak się ekstra stłukła :) )
 przy drugim był mały... wypadek ... ale jakoś sobie poradziliśmy :)


 użyliśmy w końcu naszych ekstra patelni :)









http://zmiksowani.pl/akcje-kulinarne/z-dziecmi-i-dla-dzieci#komentarz-1687

Z dziećmi i dla dzieci

6 komentarzy:

  1. Masz pracowitego synka ;) Patelnie super! Może ja w jakimś sklepie takie znajdę? A naleśniki.. wyglądają baaardzo smacznie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie mam pojęcia ... juz kilka lat temu sprezentował mi je mój M. a sam nie pamięta gdzie je kupił

      Usuń
  2. Zrobiłaś mi smaka na naleśniki ^^ Aż chyba jutro sobie zrobię...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmmm... ale pychotka, aż ślinka cieknie na takie cudowności. Z Młodego to chyba kucharz wyrośnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można zrobić pancakes na słono? Znalazłam restaurację, która oferuje amerykańskie śniadania, które zawierają pancakes z boczkiem i zastanawiam się, czy po dodaniu boczku skład ciasta się zmienia.

    OdpowiedzUsuń