Obserwatorzy

środa, 27 marca 2013

Panna Cotta


zrobiłam ostatnio panna cottę :) niestety estetycznie nie wygląda mega fajnie bo za szybko wyciągnęłam ją z formy ;p ale i z tym sobie poradziłam bo to co brzydko się wyjeło włożyłam do pucharków i tak podałam z łyżeczką :) 

Składniki:

  • 330 ml śmietanki 30% lub 36%
  • 2-3 płaskie łyżeczki żelatyny
  • łyżka cukru waniliowego
  • 50 gram cukru
  • 100 ml  mleka
  • kisiel truskawkowy
  • cukier puder

Śmietankę należy podgrzewać na małym ogniu razem z cukrem i cukrem waniliowym. W tym czasie żelatynę rozpuścić w ciepłym mleku. Do podgrzanej śmietanki z cukrem dodajemy żelatynę z mlekiem. Mieszamy wszystko ale pamiętajmy aby nie gotować.
Przelewamy wszystko do formy, chłodzimy przez minimum 5-6 godzin w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz